کارشناسی آپشن های خودرو و تشخیص چگونگی آنها، از نکات قابل توجه هنگام خرید خودروی کارکرده، وارداتی و یا نو می باشد که خوب است با آن آشنا باشید. آپشن های خودرو یک ویژگی مهم است که باید به آن دقت داشته باشید و آنرا بررسی کنید. بدیهی است که ارزش و یا قیمت خودرو، به آپشن های آن بستگی دارد. داشتن این امکانات به راحتی و استفاده شما نیز کمک می کند؛ این آپشن ها دسته بندی مختلفی داشته و به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. در این مقاله از مجموعه کارشناس کار به این دسته بندی ها می پردازیم و هر کدام را بررسی می کنیم. آموزش آپشن های خودرو از دیگر مواردی است که در این مطلب توضیح می دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

 

دسته بندی آپشن های خودرو:

در ابتدای موضوع کارشناسی آپشن های خودرو، می بایست با دسته بندی آنها آشنا شویم. این امکانات از لحاظ گوناگون، به دسته های مختلف تقسیم می شوند:

  • آپشن های ظاهری خودرو: مثل شیشه دودی، رینگهای آلمینیومی،ساندروف و…
  • آپشن های رفاهی خودرو: برخی تجهیزات که در آسایش و رفاه سرنشینان و راننده تاثیر دارد، جزو این دسته می باشد. مواردی مانند: ماساژورصندلی ، صندلی برقی،یخچال، گرم کن صندلی، گرمکن فرمان، پشتی گردن صندلی، خوشبو کننده هوا و… .
  • آپشن های ایمنی خودرو: مثل:ایربگها،سیستم های کنترل پایداری، ترمز: (ABS, ABD, ASP)
  •  آپشن های صوتی و تصویری: دستگاه های پخش پیشرفته ،مانیتور، رسانه های مالتی مدیا دراین دسته قرارمیگیرند.
  • آپشن های کمکی راننده خودرو: مانند سنسورهای نقطه کور، سنسورهای360 درجه سنسورپارک و…

آشنایی با چند مورد از جدیدترین آپشن های خودرو:

  1. پشت سری فعال شونده:

این دستگاه هنگام برخورد با مانع و یا ضربات شدید، فعال شده و از آسیب و صدمات سنگین به سروستون فقرات راننده و سرنشینان جلوگیری می کند.

  1. صندلی ماساژور:

ماساژور از آپشن های رفاهی محسوب می شود که در رانندگی های طولانی مدت با لرزش ویبره ای به کار می افتد و به بهبود گرفتگی های عضلانی راننده کمک می کند.

3. سنسور نقطه کور:

این آپشن نقاطی که ازدیدراننده پنهان میماندرا توسط دوربین هایی که دراطراف خودرو موجود میباشد را شناسایی میکندوبه راننده اخطارهای لازم را اعلام مینماید توسط بوق اخطاریا چراغ.

سخن پایانی

امروزه با تولید خودرو های جدید با فناوری های نوین، آپشن های خودرو افزایش یافته است. تسلط بر کارشناسی آپشن های خودرو باعث می شود که بتوانیم با این امکانات آشنایی داشته باشیم و بهتر از آنها استفاده کنیم. در این مقاله از سایت کارشناس کار، به بررسی این آپشن ها پرداختیم؛ دسته بندی انواع امکانات و برخی از مثال های آنرا برای شما توضیح دادیم. امیدواریم این مباحث برای شما مفید واقع شده باشد.

برای درخواست کارشناس خودرو باماتماس بگیرید.