خدمات کارشناسی فنی خودرو

هدف از خدمات کارشناسی فنی خودرو،کارشناس کار این است که بتوانیم درخرید خودرویی با مشخصات فنی  سالم و مناسب شما را یاری کنیم.چرا که با خرید خودرویی که ایراد فنی درقطعات فنی موتوری داشته باشد  پس از خرید خودرو هزینه تعمیرات اضافی به گردن شما میگذارد.

 کارشناسی فنی خودرو یکی دیگراز سختترین بخشهای مربوط به کارشناسی خودرو میباشد چرا که شامل:قسمتهای فنی موتور ،گیربکس و… که قطعات فنی از لحاظ شکل ظاهری، نوع ،جنس آلیاژ و عملکرد قطعات دریک خودرو نسبت به یکدیگرمتفاوت میباشد. هریک از این قطعات شامل تخصص و دانش کافی نسبت به  آن قطعه را دارد.

کارشناس فنی خودرو کارشناس کاردراین بخش با استفاده از تخصص وتجربه لازم  وانجام تست های فنی مرتبط با آن قطعه به ایرادات فنی خودرو پی میبرد. لازم به ذکر است برخی مشکلات فنی خودرو درتست درایو مشخص میشود.(تست رانندگی) کارشناسان مجموعه کارشناس کار با استفاده از دانش فنی خود در زمینه انواع کارشناسی فنی خودروهای داخلی و خارجی مانند: (…, benz, porsche, bmw) بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه میدهد. همچنین میتوانیدمقاله: تشخیص رنگ بدنه خودرو را مطانعه نمایید.

درخودروهای پیشرفته با استفاده از دستگاه دیاگ میتوان تا حدودی به ایرادات فنی خودرو پی برد.اما این دیگاه صحیحی نیست که باتست دیاگ میتوان به تمام ایرادات خودرو دست یافت.

در حالیکه برخی از مشکلات جدی فنی خودرو تنها در تست رانندگی مشخص می ‌شود.

کارشناسی -فنی -خودرو

کارشناسی -فنی -خودرو

چهار قسمت اصلی کارشناسی فنی خودرو عبارتنداز:

1- کارشناسی موتور

2- کارشناسی گیربکس

3- کارشناسی سیستم تعلیق (جلوبندی)

4- تست دیاگ

کارشناسی فنی خودرو در محل کارشناس کار

خودرویی که دارای مشکل فنی جدی باشد، خودرویی غیر ایمن و کم ارزشی است.به همین دلیل سلامت فنی خودرو بسیار مهم‌تر از سلامت رنگ و ظاهر آن است.زمانی که خودرو دچارنقص فنی باشد نمیتواند سرنشینان خودرا به مقصد برساند.

کارشناسان کارشناس کار با بهره‌گیری از تجربه کافی واستفاده ازدستگاه دیاگ، تمام سیستم‌های داخلی یک خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهند.مانند:تست کولر،تست سنسورها ولوازم برقی..

برای کارشناسی فنی خودرو، ابتدا قسمت هایی بررسی می‌شود که سلامت کلی خودرو را نشان می دهد، مانند دودی که از اگزوز ماشین خارج می شود و یا وضعیت ظاهری موتور که اثر مستقیم بر روی سیستم‌های داخلی دارد.

توجه داشته باشید که یک موتور آرام، بیصدا و بدون لرزش هم نیاز به کارشناسی دقیق دارد.

روغن سوزی، تغییر شکل رینگ، پیستون و مواردی از این قبیل که نیاز به تعمیر اساسی موتور و هزینه‌های گزاف آنچنانی دارد را می‌توان با استفاده از ترفندهایی برای زمانی محدود برطرف نمود.

اگر وضعیت ظاهری موتور خودرو مورد کارشناسی نامناسب باشد و رسوبات و آلودگی‌ها دریچه‌های آن را مسدود کرده باشد، نشان می‌دهد که سرویس‌های لازم بر روی موتور خودرو انجام نشده است و به احتمال زیاد خودرو از نظر فنی مشکل دارد. همچنین  اگر هم دود خارج شده از اگزوز، غلیظ و سیاه باشد، نشان می‌دهد که  موتورخودرو دچار احتراق ناقص شده است و از نظر فنی سالم نیست.

 اهمیت تست گیر بکس

انتقال قدرت تولید شده توسط موتور از طریق سیستم کلاچ و گیربکس به چرخ‌ها صورت می‌گیرد.عدم کارکرد صحیح این بخش، در بالا رفتن مصرف سوخت و هزینه‌های جاری خودرو سهم بسزایی دارد.در این بخش باید گیربکس را در تمامی حالات مورد بررسی قرار داده و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل نمود.در این بخش باید گیربکس را در تمامی حالات مورد بررسی قرار داده و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل نمود.در این بخش باید گیربکس را در تمامی حالات مورد بررسی قرار داده و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل نمود.

تست- گیربکس -خودرو

تست- گیربکس -خودرو

اهمیت تست رانندگی یا تست driv

پس از آن باید بالانس بودن و سالم بودن سیستم هدایت خودرو بررسی شود، در این قسمت کارشناسان ما باید از خودرو تست رانندگی بگیرند تا بتوانند سیستم جلوبندی و کنترل خودرو را بررسی کنند و همچنین اگر اتومبیل صدای نامناسبی داشته باشد سریعا آن را بررسی کنند.

پس از تمام این موارد نوبت به دیاگ خودرو می‌رسد که نشان دهنده عملکرد خودرو است.

تخصصی بودن این کارها ضرورت کارشناسی خودرو را برای ما مشخص می نماید.

انواع کارشناسی خودرو از قبیل : کارشناسی رنگ بدنه ، کارشناسی شاسی ها و کارشناسی فنی موتوری از جمله این خدمات میباشد.(شامل :موتور،گیربکس ،سیستم تعلیق و ترمزها

عیب یابی خودرو (دیاگ)

با انجام تست دیاگ خودرو می‌توان از بعضی ایرادها وخطای سنسورهای برقی متصل به ایسیو در موتور خودرو مطلع شد.

برخی فروشنده‌ها، یا بهتر است بگوییم برخی دلالان، برای بالا بردن قیمت خودروی دست دوم فروشی خود،بعضی ایرادات فنی را از دید مشتری (خریدار) وهم چنین کارشناس خودرو مخفی وپنهان میکنند .مثلا:کارکرد خودرو ،ایراد سنسور اکسیژن وغیره اینجاست که کارشناسان با تجربه ومتبحر کارشناس کار با استفاده از دانش وتجربه خود به  داد مشتریان میرسند .تااسی دست کلاه برداران ودلالان نشوند.

تست- خودرو-بادستگاه -دیاگ

تست- خودرو-بادستگاه -دیاگ

ویژگی‌های کارشناسی فنی خودرو کارشناس کار

۱. کارشناسان متخصص

کارشناسان خودروی کارشناس کار با گذراندن دوره های فنی  تخصص لازم را به دست آورده اند.

۲. تجهیزات مناسب

کارشناسان فنی کارشناس کار با همراه داشتن دستگاه عیب یاب (دیاگ) به ایرادات سنسورها وقطعات الکترونیکی برقی پی میبرند.

۳. ارائه گزارش مکتوب و رسمی

 ارائه گزارش کتبی معتبر به همراه ضمانت نامه بعد از کارشناسی فنی به مشتری تحویل میگردد.

گزارش کارشناسی از طریق سامانه اینترنتی و با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبوری که به موبایل شما ارسال خواهد گردید؛ در دسترس می باشد.

فرم -درخواست-کارشناسی-خودرو

فرم -درخواست-کارشناسی-خودرو

۴. امکان ارائه خدمات در محل

 بعداز بازدید خودرو توسط مشتری ومورد پسند قرارگرفتن برای خریدار وثبت درخواست کارشناس فنی خودرو کارشناسان ،کارشناس کار کار در در کمترین زمان ممکن در محل خودرو حاضر خواهند شد و پس از انجام کارشناسی، نتایج آنرا به اطلاع شما خواهند رساند.برای کارشناسی فنی با ما تماس بکیرید.

5. امکان بررسی خودروهای لوکس در نمایندگی های مجاز

 یکی دیگراز خدمات کارشناس کار اعزام کارشناس خودرو به نمایندگی ها میباشد. لذا امکان ایراد داشتن در خودروهای صفر کیلومتر ایرانی وخارجی هم وجود دارد. چه بسا که درخرید خودرو صفر کیلومتر به دلیل عدم درخواست کارشناس متضرر شوید.در حال حاضر این امکان برای خودروهای لوکس فراهم است تا با اعزام کارشناس  فنی خودرو به نماینگی های مجاز و رسمی و برند، کارشناسی فنی درنمایندگی حاضرشود.

6. ضمانت تشخیص صحیح کارشناسی

خدمات کارشناسی فنی خودرو کارشناس کار به مدت 48 ساعت دارای گارانتی میباشد.که از زمان ثبت برگه کارشناسی به مشتری دارای اعتبار میباشد.

برای بهره‌مند شدن از خدمات کارشناسی فنی خودرو، با کارشناس کار تماس حاصل بفرمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حضور یابند.برای کارشناسی خودرو کارکرده در محل هنگام خرید به سامانه درخواست کارشناسی خودرو کارشناس کار مراجعه نمائید.